Vzdělávací obsah

Co přesně mají žáci umět a znát na konci 5. a 9. ročníku? Tato část RVP ZV vysvětluje, jak je vzdělávací obsah nově postavený na závazných očekávaných výsledcích učení a jak s nimi mají učitelé pracovat při plánování i hodnocení. Součástí jsou i popisy tří vývojových fází, které pomáhají lépe sledovat pokrok žáků a hodnotit jejich zvládnutí klíčových dovedností, znalostí i postojů.

 

Stručné shrnutí obsahu:

  • Vzdělávací obsah RVP ZV je definován očekávanými výsledky učení (OVU):

    • pro klíčové kompetence, základní gramotnosti, průřezová témata i vzdělávací obory.

  • OVU jsou závazné a stanovují:

    • co mají žáci zvládnout ve 3., 5. a 9. ročníku (tzv. uzlové body).

  • Každý OVU má tři fáze zvládnutí:

    1. Začátek – žák ovládá základní prvky obsahu.

    2. Na cestě – dále rozvíjí znalosti, dovednosti i postoje.

    3. Splněno – naplnil očekávaný výstup.

  • Tyto fáze slouží učitelům:

    • pro průběžné hodnocení pokroku,

    • jako vodítko pro plánování i zpětnou vazbu.

  • OVU jsou vzájemně provázané napříč RVP – nejsou izolované.

 

 


 

 

Vzdělávací obsah

Audio citace ze závazné části oficiálního dokumentu RVP ZV (MŠMT, červen 2025), str. 18, odst. 4.

 

rvp-zv-vzdelavaci-obsah

 

Originální znění a aktuální data RVP ZV včetně metodické podpory naleznete vždy na: https://prohlednout.rvp.cz 

Tato audioverze RVP ZV je neoficiální a byla vytvořena pro studijní a vzdělávací účely s cílem podpořit pedagogy ZŠ v ČR.

Nahrávky jsou veřejně a bezplatně dostupné.

 rvp-zv-pomoc-ucitelum-zs

tlacitko-1tlacitko-2

 

 

Diskuze (0)

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: