Kvalitní výuka není náhoda – je výsledkem promyšlené reflexe a otevřené zpětné vazby.
Tato část RVP ZV se zaměřuje na to, jak mají učitelé hodnotit vlastní výuku, proč je důležité sledovat dopad na učení žáků a jak vedení školy podporuje kulturu zlepšování.
Reflexe, analýza a spolupráce jsou nástroje, které posouvají výuku dál – směrem ke skutečně efektivnímu učení.
Stručné shrnutí:
-
Kvalita výuky vyžaduje inovativní přístup, postavený na zpětné vazbě a reflexi.
-
Vedení školy podporuje systematickou reflexi a hodnocení výuky.
-
Učitelé:
-
reflektují výuku ve vztahu ke klíčovým kompetencím, gramotnostem a vzdělávacím cílům;
-
využívají zpětnou vazbu od žáků, kolegů i rodičů;
-
analyzují výukové situace, stanovují kritéria hodnocení a sledují dopad na učení žáků;
-
na základě zjištění plánují další kroky ve výuce.
-
-
Vedení školy cíleně rozvíjí reflektivní kompetence učitelů – tedy schopnost učit se ze své výuky a zlepšovat ji.
Reflexe a hodnocení kvality výuky
Audio citace ze závazné části oficiálního dokumentu RVP ZV (MŠMT, červen 2025), str. 15, odst. 3.1.4.
Originální znění a aktuální data RVP ZV včetně metodické podpory naleznete vždy na: https://prohlednout.rvp.cz
Tato audioverze RVP ZV je neoficiální a byla vytvořena pro studijní a vzdělávací účely s cílem podpořit pedagogy ZŠ v ČR.
Nahrávky jsou veřejně a bezplatně dostupné.