Reflexe a hodnocení kvality výuky

Kvalitní výuka není náhoda – je výsledkem promyšlené reflexe a otevřené zpětné vazby.
Tato část RVP ZV se zaměřuje na to, jak mají učitelé hodnotit vlastní výuku, proč je důležité sledovat dopad na učení žáků a jak vedení školy podporuje kulturu zlepšování.
Reflexe, analýza a spolupráce jsou nástroje, které posouvají výuku dál – směrem ke skutečně efektivnímu učení.

 

Stručné shrnutí:

 

  • Kvalita výuky vyžaduje inovativní přístup, postavený na zpětné vazbě a reflexi.

  • Vedení školy podporuje systematickou reflexi a hodnocení výuky.

  • Učitelé:

    • reflektují výuku ve vztahu ke klíčovým kompetencím, gramotnostem a vzdělávacím cílům;

    • využívají zpětnou vazbu od žáků, kolegů i rodičů;

    • analyzují výukové situace, stanovují kritéria hodnocení a sledují dopad na učení žáků;

    • na základě zjištění plánují další kroky ve výuce.

  • Vedení školy cíleně rozvíjí reflektivní kompetence učitelů – tedy schopnost učit se ze své výuky a zlepšovat ji.

 

 


 

 

Reflexe a hodnocení kvality výuky

Audio citace ze závazné části oficiálního dokumentu RVP ZV (MŠMT, červen 2025), str. 15, odst. 3.1.4. 

 

reflexe-a-hodnoceni-kvality-vyuky-rvp-zv

 

Originální znění a aktuální data RVP ZV včetně metodické podpory naleznete vždy na: https://prohlednout.rvp.cz 

 Tato audioverze RVP ZV je neoficiální a byla vytvořena pro studijní a vzdělávací účely s cílem podpořit pedagogy ZŠ v ČR.
Nahrávky jsou veřejně a bezplatně dostupné.

 

 

tlacitko-1tlacitko-2