Organizace výuky a vzdělávací strategie

Výuka není jen o tom, co se učí – ale jak. V této části RVP ZV se dozvíte, jakou roli hraje promyšlená organizace výuky a proč je klíčové zapojení žáků, aktivní učení a spolupráce. Najdete zde přehled vzdělávacích strategií na úrovni školy i jednotlivých učitelů a důraz na sdílení, společné plánování i propojení s dalšími formami vzdělávání.

 

Stručné shrnutí obsahu:

 

  • Kvalitní organizace výuky je zásadní pro motivaci a aktivizaci žáků.

  • Škola má žákům nabízet prostor pro odpovědnost a sebeřízené učení.

  • Široké vzdělávací strategie fungují na dvou úrovních:

    • Strategie školy: směřují ke vzdělávacím cílům, spolupráci, dobrému klimatu.

    • Strategie učitelů: zahrnují výukové metody, formy práce, hodnocení, reflexi.

  • Cílem je rozvoj klíčových kompetencí a gramotností žáků.

  • Učitelé:

    • společně plánují výuku a využívají školní strategie;

    • volí metody, které podporují aktivitu, spolupráci a pokrok žáků;

    • propojují výuku s družinou, klubem i neformálním vzděláváním;

    • zohledňují potřeby všech žáků a sledují jejich individuální pokrok.

 


 

 

 

Organizace výuky a vzdělávací strategie

Audio citace ze závazné části oficiálního dokumentu RVP ZV (MŠMT, červen 2025), str. 14, odst. 3.1.3. 

 

organizace-vyuky-a-vzdelavaci-strategie-rvp-zv-audio

 

Originální znění a aktuální data RVP ZV včetně metodické podpory naleznete vždy na: https://prohlednout.rvp.cz 

 Tato audioverze RVP ZV je neoficiální a byla vytvořena pro studijní a vzdělávací účely s cílem podpořit pedagogy ZŠ v ČR.
Nahrávky jsou veřejně a bezplatně dostupné.

 

 

tlacitko-1tlacitko-2