Výuka není jen o tom, co se učí – ale jak. V této části RVP ZV se dozvíte, jakou roli hraje promyšlená organizace výuky a proč je klíčové zapojení žáků, aktivní učení a spolupráce. Najdete zde přehled vzdělávacích strategií na úrovni školy i jednotlivých učitelů a důraz na sdílení, společné plánování i propojení s dalšími formami vzdělávání.
Stručné shrnutí obsahu:
-
Kvalitní organizace výuky je zásadní pro motivaci a aktivizaci žáků.
-
Škola má žákům nabízet prostor pro odpovědnost a sebeřízené učení.
-
Široké vzdělávací strategie fungují na dvou úrovních:
-
Strategie školy: směřují ke vzdělávacím cílům, spolupráci, dobrému klimatu.
-
Strategie učitelů: zahrnují výukové metody, formy práce, hodnocení, reflexi.
-
-
Cílem je rozvoj klíčových kompetencí a gramotností žáků.
-
Učitelé:
-
společně plánují výuku a využívají školní strategie;
-
volí metody, které podporují aktivitu, spolupráci a pokrok žáků;
-
propojují výuku s družinou, klubem i neformálním vzděláváním;
-
zohledňují potřeby všech žáků a sledují jejich individuální pokrok.
-
Organizace výuky a vzdělávací strategie
Audio citace ze závazné části oficiálního dokumentu RVP ZV (MŠMT, červen 2025), str. 14, odst. 3.1.3.
Originální znění a aktuální data RVP ZV včetně metodické podpory naleznete vždy na: https://prohlednout.rvp.cz
Tato audioverze RVP ZV je neoficiální a byla vytvořena pro studijní a vzdělávací účely s cílem podpořit pedagogy ZŠ v ČR.
Nahrávky jsou veřejně a bezplatně dostupné.