Tato část RVP ZV vysvětluje, co je Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a jakou má funkci v českém školském systému. Určuje jeho právní ukotvení, závaznost pro školy a hlavní cíle, které má naplňovat. Seznamuje s principy, na nichž je v...
Obecné části
Co je skutečným cílem základního vzdělávání? V této části RVP ZV se dozvíte, že škola má žákům nabídnout víc než znalosti – připravit je na život v digitálním, měnícím se světě, rozvíjet jejich schopnosti spolupracovat, myslet tvořivě, pečovat o...
Jaké hodnoty by měla škola dnešním dětem předávat? V této části RVP ZV se dozvíte, že vzdělávání má žáky nejen připravit na technologické a společenské změny, ale vést je k odpovědnosti za planetu, za společnost a za vlastní život. Vybrané ...
Co vlastně znamená základní vzdělávání v pojetí RVP ZV? V této části zjistíte, jak se školy mají přizpůsobovat potřebám dětí na obou stupních, jak důležitou roli hraje adaptace, vztahy, aktivní zapojení žáků i jejich podíl na vlastním učení.&nbs...
Jak vypadá žák, který úspěšně ukončí základní školu podle nového RVP ZV? Tato část přehledně shrnuje, co by měl absolvent umět, chápat, zvládat – a jaké hodnoty si odnést do života. Nejde jen o „hotové vědomosti“, ale o kompetence a postoje...
Kultura školy není jen o pravidlech a nástěnkách. Je to všechno, co utváří každodenní atmosféru – vztahy, hodnoty, zvyky, prostředí a styl vedení. Tato část RVP ZV vysvětluje, proč je kultura školy klíčem ke kvalitnímu vzdělávání a jak její rozv...
Vztahy ve škole nejsou jen „měkké téma“ – jsou základní podmínkou kvalitního vzdělávání. V této části se dozvíte, jak by měla škola systematicky pečovat o důvěru, zapojení a zpětnou vazbu mezi všemi aktéry: vedením, učiteli, žáky, rodiči i komun...
Silná škola stojí na silném týmu. Tato část RVP ZV popisuje, jak má vedení školy podporovat profesní růst učitelů, jejich spolupráci, wellbeing i sdílení dobré praxe. Rozvoj personálních kapacit už není jen formalita – je to klíčová cesta ke kva...